- خبرنگار اجتماعی - http://socialreporter.ir -

رئیس جمهور آمریکا با این هواپیما پرواز می کند

اگر به زبان انگلیسی و یا ترکی تسلط دارید ، پیشنهاد می شود این فیلم را مشاهده کنید. این فیلم معرفی اجمالی است از هواپیمای ویژه تشریفات رئیس جمهور های ایالات متحده آمریکا که به ایرفورس وان شهرت دارد.

در این فیلم رئیس جمهور های سابق آمریکا مانند جیمی کارتر، ریگان، کلینتون و بوش از خاطرات خود درباره هواپیمای شماره یک آمریکا و ویژگی های این هواپیما صحبت می کنند.

هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا (به انگلیسی: Air Force One) عبارتی است که از سوی کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی خطاب به هر هواپیمایی گفته می‌شود که حامل رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باشد.

ایر فورس [1]در حال حاضر دو هواپیمای ویژه توسط رئیس جمهور استفاده می‌شوند که از نوع VC-25 ویژه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا هستند.

این‌ هواپیما ها از نوع بوئینگ ‎۷۴۷-۲۰۰B است که  تغییرات خاص به منظور مقابله احتمالی با حمله تروریستی علیه شخص رییس جمهور در سیستم های آنها اعمال شده است.

این هواپیماها قابلیت سوختگیری در هوا و همچنین دارای تجهیزات ارتباطی مجهز و سیستمهایی برای کنترل جنگ در مواقع حساس از داخل هواپیما هستند. از دیگر تجهیزات این هواپیماها سیستم ضد موشکی است.

هواپیمای حامل معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را دوم نیروی هوایی (ایر فورس تو) گویند.

فیلم را مشاهده کنید/

Get the Flash Player [2] to see this content.

Share [3]