- خبرنگار اجتماعی - http://socialreporter.ir -

پشت پرده انجمن های آنلاین مستهجن فارسی

گزارش : علی البرزی

 پس از انهدام سایت های مستهجن فارسی در پروژه گرداب، این روزها دور تازه فعالیت این سایت های ضد ارزش در راستای جنگ نرم علیه ایران آغاز شده است. فعالیت این سایت ها آغازی از نابه هنجاری های اخلاقی است که اینباردرقالب انجمن های آنلاین اینترنتی خودنمایی می کند که بنیان خانواده ها و اعتقادات جامعه را هدف قرارداده است.

مخاطبان فهیم پیش ازخواندن گزارش ازشما به خاطر بررسی مطالب مطرح شده پوزش می طلبیم. هدف ازنگارش این گزارش بیان گوشه ای از واقعیت های فاجعه بار فعالیت سایت های مبتذل فارسی در راستای جنگ نرم است که این روزها به محفلی برای به انحراف کشاندن خیل عظیمی ازقشرموثرجامعه یعنی جوانان تبدیل شده است.

دورتازه فعالیت سایت های مبتذل و مستهجن که لینک تبلیغ آنها دربیشترسایت‌ها و وبلاگ‌ها مشاهده می‌شود، با دورگذشته فعالیت این سایت ها تفاوت اصلی و چشم گیری دارد. شگرد و روش فعالیت این سایت ها نشان دهنده ابعاد گسترده هجمه اخلاقی برای تخریب روح و جسم جوانان ایرانی با توسل به ارتباطات آنلاین است.

*هجمه گسترده و لجام گسیخته !

این سایت ها درجریانی برنامه‌ریزی شده و با استفاده ازتاکتیک های جدید و ابتکاری مخاطب و به ویژه جوانان را جذب کرده و متاسفانه ازاین طریق توانسته اند تا به امروزتعداد زیادی مخاطب به ویژه در داخل کشوررا جذب فعالیت غیراخلاقی کنند.

سایت های مبتذل [1]هرچند عملیات سایبری چندی پیش مرکزجرایم سازمان یافته باعث شد تا بخش زیادی ازسایت های مبتذل ،و غیراخلاقی منهدم و برخی عوامل آن در پروژه گرداب دستگیر شوند، اما سایت ها و وبلاگ های  تازه ای در این راستا فعال شده اند.

*ازداستان های مستهجن تا روابط با محارم!

فازتاسف بارفعالیت انجمن های آنلاین مبتذل زمانی مشخص می شود که بخش اصلی فعالیت این سایت ها به ترویج و القای باورهای بسیارزشت، زننده و به دوراز اخلاق انسانی اختصاص یافته است. در سایت های شهوانی، لینک هایی با این موضوعات قرارگرفته است: « ارتباط با محارم، داستان های …، وموضوعاتی حول محورتجاوزو قبح شکنی اخلاقی بین خانواده ها».؟!

دراین بین قراردادن بخشی برای عضویت کاربران به نام انجمن های گفت وگوی آنلاین درباره مسائل جنسی تهدید اخلاقی اینگونه ازسایت ها را دوچندان افزایش داده است.

نکته قابل توجه درباره فعالیت مجموعه سایت های شهوانی این است که این سایت‌ها برای جذب مخاطب، تبلیغ و سودجویی، ازحربه‌های دیگری هم استفاده می کنند. این حربه ها بیشتراستفاده ازپیام های تبلیغاتی و سایت های ارتباط آنلاین و تالارهای گفت و گوی اینترنتی است. دراین روش به یکباره و درفواصل زمانی مشخص برای تعداد زیادی ازکاربران در یاهو، چت روم ، گوگل تاک و دیگرامکانات ارتباطی، ایمیل‌های گروهی و هرزنامه هایی ارسال می شود که مضامین این ایمیل ها تنها یک موضوع است:« تبلیغ سایت های مستهجن!».

*تلاش برای دموکراسی در سایت های مستهجن!

جالب اینجاست که دراین سایت ها لینک هایی برای نظرسنجی های سیاسی با موضوع انتخابات قرارگرفته و از کاربران خواسته می شود تا درباره وضعیت انتخابات آزاد در ایران نظردهند!

*موج دوم سایت های مبتذل با شدت نفوذ بیشتر

نگاهی کوتاه به آخرین اظهارات سخنگوی مرکز بررسی جرایم رایانه ای سپاه نشان ازعمق فاجعه و خطرپیش روی خانواده ها و جوانان دارد.

به گفته سخنگوی مرکز بررسی جرایم رایانه ای سپاه، چندی پیش این مرکزتوانست یک موج برخاسته از سایت های مبتذل را دفع کند، اما موج بعدی با یک تجربه بزرگ‌تر ازموج اول، با عمق و شدت نفوذ بیشتردرحال وقوع هست. به باوروی اگراقدام بازدارنده شکل نگیرد، معلوم نیست جامعه چقدرازاین موضوع ضربه بخورد. به باوروی این برخورد باید سریع اتفاق بیفتد و باید به شدت موثرباشد تا بتوانیم جلوی این جریان را بگیریم.

بنابراظهارات سخنگوی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه، اگر برخورد بازدارنده با سایت های مبتذل سکسی انجام نشود، هرکسی قادراست سایت‌های مستهجن راه‌اندازی کند و حتی حوزه‌های جدیدی دراین سایت‌ها به وجود آورد.

*برنامه اصلی : انحراف اخلاقی با ضریب بالا

اما درباره روش فعالیت سایت های آنلاین و مبتذل اینترنتی احمد محمدی کارشناس فضای سایبرمعتقد است که این روزها درمیان سایت ها و شبکه های اینترنتی مسئله ترویج بی بندباری های اخلاقی به عنوان یک راهبرد غالب مورد توجه قرارگرفته و ظهورسایت های آنلاین گفت و گوی سکسی در این فضا از جمله آخرین استراتژی های هجمه علیه اعتقادات جوانان به شمارمی آیند.

محمدی با بیان این مطلب می گوید: زمانی که یک جوان با تبلیغات یک سایت جنسی و منحرف مواجه می شود، اگر پایبند به اعتقادات و اصول شرعی هم باشد، برای یکبارهم شده ازروی حس کنجکاوی و برای اینکه ازماجرای سایت آگاه شود، با یک کلیک وارد سایت می شود.

*مرحله دوم: تحریک کاربربا استفاده از داستان های مستهجن

بنابراظهارات این کارشناس فضای سایبر، مرحله دوم جذب افراد درسایت های شهوانی به صورتی طراحی شده که پس از ثبت نام کاربر، ازطرف سایت یک ایمیل با محتوای یک داستان جنسی برای کاربر فرستاده می شود. در این مرحله است که کاربر با خواندن این داستان و مشاهده تصاویرسایت وارد فاز تخیل گرایی ارتباط با جنس مخالف می شود.

به تصریح محمدی، یک کاربرتخیل گرا بعد ازمدتی اعتیاد به داستان های غیراخلاقی دراصطلاح داغ شده و به هرروش می خواهد تا تخیلات خود راعملی کند برای همین وارد خطرناک ترین مرحله دراین سایت ها یعنی گفت و گوی آنلاین اینترنتی با جنس مخالف می شود. به باوروی، دراین مرحله کاربر با لجام گسیختگی و بی شرمی تمام ازسوی گردانندگان سایت و دیگرکاربران بی اعتقاد مواجه می شود. تصاویر آنلاین و سکسی یکی پس از دیگری از مقابل دیدگانش عبورمی کند و این صحنه ها تا مدت ها در ذهن و فکر کاربرجوان باقی می ماند.

*چه باید کرد؟

به راستی دربرابراین هجمه گسترده اخلاقی که روز به روزهم بیشتر می شود چه باید کرد؟! بدون شک تنها راه مقابله انهدام این سایت ها و فیلترکردن آنها نیست، هرچند که این کار تا حد زیادی تاثیرگذاراست، اما فعالیت اینگونه سایت های مبتذل با سرعتی باورنکردنی این مجال را نمی دهد تا یک به یک سایت ها بررسی و فیلترشوند.

اما این فرصت دراختیارخانواده ها است که ضمن اطلاع داشتن ازتهدیدات اخلاقی جدید، جوانان خود را پیش از گذشته نسبت به خطرات این سایت ها آگاه کنند. فراموش نکنیم اگرهجمه اخلاقی و اعتقادی سایت های شهوانی را جدی نگیریم، این سایت های مبتذل بنیان اصلی خانواده را هدف می گیرند و تمام تلاش خود را برای از بین بردن اخلاق متمرکزمی کنند./ انتهای مطلب

منبع: جوان

Share [2]