- خبرنگار اجتماعی - http://socialreporter.ir -

برگزیدگان جشنواره رسانه ای«مصاف» معرفی شدند

جشنواره رسانه ای مصاف( اولین جشنواره محصولات و فعالیت های فرهنگی هنری مقابله با شبکه های ماهواره ای) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد، در این دوره از جشنواره علی البرزی خبرنگار، روزنامه نگار و سردبیر برنامه های رادیویی موفق به کسب رتبه برتر در زمینه نگارش گزارش های رسانه ای با موضوع ماهواره شد.

بر پایه این گزارش ، این جشنواره که فعالیت خود را از خرداد امسال آغاز کرده است، بیش از هزار اثر را در بخش‌های مختلفی همچون «داستان کوتاه و بلند»، «شعر»، «فیلمنامه»، «فیلم داستانی»، «پویانمایی»، «مستند»، «برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی»، «پوستر و کاریکاتور»، «مقالات علمی» و «پایان‌نامه‌ها» و همچنین ایده‌ها و فعالیت‌های روشنگرانه را در جشنواره مورد داوری قرار داد و در پایان به برگزیدگان خود جوایزی اهدا نمود. در ابتدای این برنامه سردار آزادی معاون فرهنگی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف نابود کردن خانواده‌ها به سمت ما گسیل شده‌اند، گفت: دشمن امروز با امواج به سراغ خانه‌ها و دل‌های ما هجوم آورده است؛ کاری که با توپ و تانک نتوانسته بود انجام دهد.

پوستر جشنواره رسانه ای مصاف [1]

پوستر جشنواره رسانه ای مصاف

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن از این هزینه در زمینه گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، گرفتن هویت و تغییر رفتار ما است، ادامه داد: از هنرمندان کشور دعوت کردیم تا با موضوع شبکه‌های ماهواره‌ای دست به تولید آثار بزنند و با اینکه اطلاع‌رسانی جشنواره بسیار کم بود اما هزارو۲۵۰ اثر در قالب هنرهای تجسمی و مکتوب و پژوهش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. وی تأکید کرد: امیدوارم که برگزاری چنین جشنواره‌هایی در نهایت باعث شود که مدتی بعد ما از کاهش گرایش مردم به ماهواره‌ها خبر بدهیم. پس از اظهارات سردار آزادی، برگزیدگان بخش مکتوب جشنواره تقدیر شدند و در ادامه پویا بابایی خواننده با حضور بر صحنه، قطعه جدید خود را برای حضار اجرا کرد.

مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از سیاستگذاران و مسئولان به دلیل اینکه خود پای تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای نمی‌نشینند، نمی‌توانند نسخه مناسبی هم برای مبارزه به گرایش مردم به این شبکه‌ها بپیچند، گفت: زمانی که ما از ماهواره صحبت می‌کنیم، منظور ما ۴ تا ۵ هزار شبکه ماهواره‌ای است که به فراخور منطقه زندگی برای ساکنان مناطق مختلف کشور قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه در پنج سال اخیر تعداد شبکه‌های فارسی‌زبان از پنج شبکه بی‌کیفیت به ۱۶۵ شبکه با‌کیفیت رسیده است، اظهار کرد: از میان این شبکه‌ها، پنج شبکه برای کشور افغانستان و چهار شبکه هم برای مخاطبان تاجیک در نظر گرفته شده است و مابقی همه به مخاطبان ایرانی تعلق دارد.

بذرپاش ادامه داد: از میان شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای، برخی را رژیم صهیونیستی اداره می‌کند، برخی ادعای مدیریت خصوصی دارند و برخی دیگر زیر نظر وزارت‌خارجه امریکا و انگلیس هستند، ۹شبکه هم شبکه‌های مذهبی هستند و برنامه‌های تکفیری را پخش می‌کنند. وی تصریح کرد: در میان شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای، برخی با محور موسیقی و سریال و برخی دیگر برنامه‌های صرفاً سیاسی و برخی برنامه‌های غیراخلاقی را محور پخش خود قرار داده‌اند.

گفتتی است در پایان از نفرات برگزیده معرفی و با اهدای تندیش ، لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد و در این دوره از جشنواره ، علی البرزی خبرنگار ، روزنامه نگار و سردبیر برنامه های رادیویی موفق به کسب رتبه برتر در حوزه گزارش نویسی و گزارش های مرتبط با موضوع ماهواره شد./ انتهای مطلب

Share [2]