- خبرنگار اجتماعی - http://socialreporter.ir -

پدیده ای به نام «تنبلیسم»(پرونده)

بخش فرهنگ عمومی هفته نامه « پنجره» این هفته  به دبیری و سرپرستی علی البرزی در پرونده ای  فراگیر شدن پدیده ای به نام «تنبلیسم در جامعه و فرار جوانان از کار و تلاش » را مورد نقد و بررسی قرار داده است و همچنین انتظارات جوان امروزی در راه‌های میانبر ثروتمند شدن را مورد بررسی قرار داده است..

احمد کارخانه در یادداشتی آثار منفی تبلیغات میلیاردی در تخریب فرهنگ کار و تلاش را برشمرده است و حجت‌الاسلام سرلک نیز در گفت وگویی به این سوال پاسخ داده است که چرا برخی از جوانان جامعه درعین‌حال که خواهان رفاه و آسایش بیشتر در کنار کسب درآمد بالاتر هستند هیچ‎گاه به مضاعف کردن کار خود و گسترش فعالیتشان فکر نمی‎کنند. اما در ادامه افشین طباطبایی از بایدهای تغییر رفتار جوانان جامعه برای دوری از تنبلی گفته است و جعفر دهقان، بازیگر سینما در گفت‌وگویی در همین باره از مسافر کشی های خود روایت کرده است.شاخص تنبلی در کشورهای گوناگون نیز از جمله دیگر بخش های متنوع این پرونده است.

این یادداشت براساس آمار و اطلاعات سازمان جهانی کار، میزان ساعات کار هفتگی و میزان ساعات کار مفید آمده و تا حد امکان موضوع آموزش و فرهنگ کسب‎وکار شاخص مورد نظر در این کشورها را بررسی کرده است.

هفته نامه پنجره [1]

هفته نامه پنجره

در بخش هایی از این پرونده رسانه ای آمده است:
*ماجرای مسافرکشی دارنده سیمرغ بلورین سینما(مصاحبه ای متفاوت درباره کار و تلاش با جعفر دهقان یکی از فعالترین هنرمندان سینما و تلویزیون در سال های گذشته)

*ماجرای تلاش و کوشش چهره شناخته شده سینما و تلویزیون برای گذراندن زندگی (مصاحبه ای متفاوت با احمد نجفی درباره تنبلی و تن پروری برخی جوانان و ناگفته های این بازیگر سینما از دوران جوانی و شیوه کسب در آمدش)

گفتار ها و یادداشت هایی از حجت اسلام سرلک کارشناس فرهنگی درباره رواج تنبلی و تن پروری در بین جوانان

گپ و گفتی با دکتر جمشیدی ها جامعه شناس در باره وضعیت جامعه و گرایش جوانان به تنلبی و راحت طلبی

گزارشی از نقش تبلیغات رسانه ای در توهم سازی برای جوانان و ایجاد نیازهای کاذب برای اقشار جوان جامعه

گپ و گفت های کوتاه با بازاریان و کسبه قدیمی درباره تفاوت های کار و کاسبی و جدید و شیوه های خوب کاسب در قدیم

Share [2]