- خبرنگار اجتماعی - http://socialreporter.ir -

رسانه از «سیاست زدگی» رنج می برد

جوان برتر جشنواره ی جوان و رسانه معتقد است که حوزه ی رسانه حوزه ای پویا و فعال است، کار خبر و رسانه آدم را جذب می کند و افراد غیر مرتبط به خاطر کشش کار خبر به آن جذب می شوند.

 علی البرزی در گفت و گو با ستاد خبری هفته «جوان» با بیان این مطلب گفت: امنیت شغلی کار رسانه تأمین نشده است. رسانه های ایران اغلب سیاست زده هستند. در مدت زمان خاصی می آیند و می روند برای همین ثبات در آنها معنی ندارد.

خبرنگاراجتماعی [1]

وی که دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت علوم اجتماعی است  و کارشناسی مدیریت فرهنگی خوانده است، درباره‌ی شرایط سخت کار رسانه گفت: درآمد افراد فعال رسانه متناسب با سختی کار آنها نیست، وقتی با دانشجویان روزنامه نگاری صحبت می کنم آنها را خیلی ناامید می بینم. بعضی از آنها حتی بعد از تمام شدن دوره ی دانشگاه نتوانسته اند شغلی برای خود پیدا کنند و بیکار هستند یا آن طور که باید درآمد ندارند. برای همین باید امید به جریان روزنامه نگاری باز گردند.

جوان برتر جشنواره ی جوان و رسانه با اشاره به فضای سیاست زده ی مطبوعاتی تصریح کرد: نگاه به مطبوعات نباید سیاسی و حزبی باشد. با توجه به این که من در حوزه ی اجتماعی فعالیت می کنم می بینم اولویت استخدام خبرنگار برای خبرنگار سیاسی است. خبرنگار سیاسی هم باید شخصی  باشد که هم راستای حزب و عقیده ی خودشان باشد. متأسفانه مسائل اجتماعی و فرهنگی مغفول مانده است.

البرزی که ۹ سال است در زمینه ی کار خبری فعالیت می کند، پیشنهاد کرد: اگر به استعدادهای جوان در حوزه ی رسانه توجه شود استعدادهای خوبی در این زمینه وجود دارد. اما جوانان خبرنگار با وضعیت موجود پس از سه چهار سال دنبال لینک گرفتن برای رفتن به روابط عمومی هستند. به قول خودشان از کار روزنامه نگاری با درآمد پایین خسته می شوند و به دنبال این می روند که کار روابط عمومی و سازمانی انجام بدهند.

مدیر مسئول «پایگاه اطلاع رسانی خبرنگاراجتماعی»، همچنین برای بهتر شدن جشنواره ی حضرت علی اکبر(ع) گفت: بعد از جشنواره برای جوانانی که به عنوان جوان نمونه ی کشور انتخاب می شوند ساز و کاری ترتیب داده شود و تسهیلاتی در اختیار آنها قرار بگیرد تا آنها بتوانند از این تسهیلات فراهم شده استفاده کنند./ انتهای مطلب

منبع: سایت وزارت ورزش و جوانان

Share [2]