- خبرنگار اجتماعی - http://socialreporter.ir -

ماجرای کهریزک حقایق پنهانی دارد

علی البرزی

*آقای کامرانی! شما به‎عنوان پدر یکی از شهدای حادثه کهریزک، روند رسیدگی به پرونده در دادگاه‎‎ها و محاکمه عاملین و آمرین این حادثه را چطور ارزیابی می‎کنید؟

دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک بسیاری از خواسته‎‎های ما را برآورده کرد.

*یعنی فکر می‎کنید که می‎توانستیم شاهد دادگاه‎‎هایی بهتر برای رسیدگی به پرونده باشیم؟

بله! به‎طور قطع می‎توانستیم شاهد روند بهتری در رسیدگی به این پرونده باشیم، احکامی که در دادگاه صادر شده می‎توانست شامل حال دیگران و در حقیقت آمرین اصلی این ماجرا باشد.

*در ماه‎‎های گذشته به‎ویژه همزمان با سالگرد انتخابات شاهد بودیم که رسانه‎‎های وابسته به ضدانقلاب به‎نوعی به‎دنبال جو‎سازی علیه دادگاه کهریزک و سیاه‎نمایی روند مراحل بررسی بودند، به‎نظر شما این مسائل تا چه میزان به واقعیت نزدیک است؟

نه! من با این موضوع موافق نیستم، روند دادگاه‎‎ها با اشراف خوب قاضی به مسائل پرونده همراه بود، اما نمی‎توان گفت که به‎صورت کامل تمام خواسته‎‎های خانواده‎‎های قربانیان را محقق ساخت. همان‎طورکه در مصاحبه‎‎های قبلی اشاره داشتم، ما حقوق فرزندمان را تا آخرین مرحله پیگیری می‎کنیم، اما اجازه هرگونه سوء‎استفاده را به جریان‎های سیاسی داخلی و یا بیگانگان نخواهیم داد.

*آقای کامرانی، بعد از گذشت یک سال این احتمال وجود دارد که شما متهمان کهریزک و در حقیقت عاملان و آمران کشته شدن فرزندتان را ببخشید و از جرم آن‎ها چشم‎پوشی کنید؟

باید به این نکته تأکید کنم که نه تنها خانواده کامرانی بلکه خانواده‎‎های دیگر قربانیان کهریزک هم به اعدام شخص و یا فردی خاص معتقد نیستند و تنها به‎دنبال روشن شدن حقایق پنهان این پرونده هستند و باز هم تأکید می‎کنم که عاملین اصلی این پرونده باید مشخص و به مردم و خانواده‎‎های قربانیان معرفی شوند و این افراد باید در برابر قانون قرار گیرند. ما با سلاح برنده توکل و با امید و توسل به اهل‎بیت، با قاطعیت، پیگیر احقاق حق فرزندان عزیزمان هستیم و از تمامی امکانات و فرصت‎‎ها و ارتباطات حقوقی و قانونی کشور استفاده می‎کنیم.

*شما به‎عنوان یکی از اولیای قربانیان کهریزک، در مجموع، عملکرد قوه قضاییه در رابطه با این موضوع را چگونه ارزیابی می‎کنید؟

دردیدار‎هایی که همراه با سایر اولیای دم با مسئولان کشور و به‎خصوص مقام معظم رهبری داشته‎ایم، به شکل خاص، شخص معظم‎له بر حمایت خویش و پیگیری موضوع تأکید فرموده‎اند و به همین جهت شایسته است، سایر مسئولین و به‎ویژه قوه قضاییه با قاطعیت، موضوع را دنبال کنند. از نظر ما نیز به حول و قوه الهی این تیری است که ر‎ها شده و دیر یا زود بر سینه جنایتکار و جانیان اصلی خواهد خورد و همان‎گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‎اند: «چنان‎چه عنوان مجرمانه ثابت شود، هیچ‎کس در حاشیه امن نیست». لذا مسئولان قوه قضاییه و دادستان وقت که دستور انتقال این جوانان مظلوم به کهریزک را دادند، پاسخگوی اصلی ما هستند./ انتهای مطلب

*منبع: هفته نامه پنجره

این مطلب سال ۸۹ منتشر شده است.

Share [1]