- خبرنگار اجتماعی - http://socialreporter.ir -

روش برخورد با فروشنده بی‌ انصاف

علی البرزی

برای همه ما در زمان خرید یک کالا، لباس یا مایحتاج اصلی این موضوع پیش‌آمده است که بنا بر نامرغوب بودن کالا یا انقضای تاریخ‌مصرف یک ماده غذایی، خواستار تعویض کالا یا بازپس‌گیری آن توسط فروشنده بوده‌ایم اما با مقاومت فروشنده و تعویض نکردن جنس مواجه شده‌ایم و حتی در برخی موارد کار به مشاجرات لفظی و درگیری فیزیکی بین طرفین رسیده است.

در اینگونه موارد در مقابل فروشندگانی که اصل مشتری‌مداری را رعایت نمی‌کنند، تنها بیان یک جمله طلایی و مهم می‌تواند از هر واکنش دیگری بهتر و تأثیرگذارتر باشد. جمله‌ای که به باور بسیاری از کارشناسان و بر اساس تحقیقات انجام‌شده در روابط مشتری و فروشنده، در بیشتر موارد بالای ۸۰ درصد تأثیرگذار بوده است.

این جمله خطاب به فروشنده این است: «من دیگر از شما خرید نخواهم کرد و این موضوع را به دوستانم هم توصیه می‌کنم!» درصورتی‌ که این جمله را خطاب به فروشنده بی‌انصاف بیان کنید بی‌شک برای حفظ مشتری‌های خود تلاش می‌کند تا جایی که امکان دارد شما را راضی نگه دارد. حقوق‌تان به‌عنوان مشتری را باید بشناسید، امروز مشتری در دادوستدها حرف اول را می‌زند و در حقیقت بدون مشتری کار فروشنده هم تعطیل است.

پس در اینگونه موارد نیازی نیست اعصاب خود را به هم بریزید و وارد فاز مشاجره و درگیری لفظی و فیزیکی شوید؛ تنها جمله طلایی را بیان کنید. این ‌یک روش ساده و البته قاطعانه است./ انتهای مطلب

*دست نوشته های *علی البرزی

Share [1]