- خبرنگار اجتماعی - https://socialreporter.ir -

تقدیر از خبرنگاران برتر حوزه کتاب در جشنواره رسانه‌ای سوره مهر

جشنواره سوره مهر [1]جشن کتاب انتشارات سوره مهر عصر امروز (اول آذر ۸۸) در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار و در شاخه‌های مختلف نخستین جشنواره رسانه‌ای کتاب این ناشر، از نسترن پورصالحی، خبرنگار گروه دفاع مقدس ایبنا، تقدیر ویژه به عمل آمد و ۴ عنوان از مطالب نشریه “کتاب هفته” نیز رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هیات داوران نخستین جشنواره رسانه‌ای کتاب سوره مهر متشکل از؛ علی اکبر قاضی زاده، مرتضی سرهنگی و هادی قبادی در شش شاخه؛ مصاحبه، خبر، گزارش، یادداشت، معرفی و نقد کتاب برگزیدگان خود را معرفی کردند.

این هیات پس از بررسی خبرهای ارسال شده و راه یافته به مرحله نهایی داوری، با اظهار تاسف از نبودن نمونه‌های مطلوب خبر، رونویسی رسانه‌ها از یکدیگر و عادت به حاضر نبودن در عرصه رویداد را از مهم‌ترین آسیب‌های خبرهای ارسال شده دانستند. هیات داوران در شاخه خبر هیچ اثری را حائز رتبه ندانستند و در این بخش به پاس قدردانی از تلاش بی‌وقفه در انتشار اخبار کتاب انتشارات سوره مهر، از نسترن پورصالحی، خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) تقدیر ویژه به عمل آمد.

 در شاخه یادداشت، یادداشت‌های “درسی که دا به ناشران آموخت” از آرش شفاهی در روزنامه جام جم، “اتفاقی که افتاد، اتفاقی که باید بیفتد” از علی نوآبادی و “حرف‌هایی که باید گفته شود” نوشته علی البرزی در نشریه کتاب هفته، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کسب کردند.

در شاخه معرفی کتاب، هیات داوران با یادآوری این که معرفی کتاب هیچ‌گاه به عمق نمی‌رود و تنها به معرفی کتاب می‌پردازد نه تحلیل و تفسیر آن، معرفی کتاب‌های “باغ‌های معلق انگور” با عنوان “دنیاهای شاعر” از علی مودب در روزنامه همشهری، “من در شلمچه بودم” با عنوان “یک جنایت واقعی” در نشریه کتاب هفته و “بادهای برفی” با عنوان “خاطرات سیاه” در نشریه کتاب هفته را به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم، معرفی کردند.

در شاخه نقد کتاب، نقد کتاب‌های “هر لبت یک کبوتر سرخ” با عنوان “دودل نباش، جنون امتحان نمی‌خواهد” از ابرهیم اسماعیلی اراضی در روزنامه همشهری، “آنا هنوز هم می‌خندد” با عنوان “روایت‌های ساده از آدم‌های آشنا” نوشته علی‌الله سلیمی، به ترتیب حائز رتبه‌های اول و دوم شدند و در رتبه سوم، اثری معرفی نشد.

در شاخه گزارش، گزارش کامل از کتاب “دا” با عنوان “تنهایی پر هیاهو” از احسان ناظم بکایی در هفته نامه همشهری جوان، گزارش رونمایی کتاب “دا” با عنوان “بخوان دا، بگو خدا” از یاسر نوروزی در روزنامه کارگزاران و گزارش “خانه دختران اپی‌دی همین جاست” از سیده عذرا موسوی در ماهنامه دیدار، به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در شاخه مصاحبه، مصاحبه آزاده صالحی با امیرحسین فردی با عنوان “هنوز ابتدای راه هستیم” درباره سی سال ادبیات انقلاب اسلامی در روزنامه وطن امروز و مصاحبه آیناز محمدی با رضا رییسی درباره کتاب “قطار ۵۷” با عنوان “شهری در قطار” برای نشریه کتاب هفته، به ترتیب رتبه‌های اول و دوم و گفت‌وگوهای علی‌اصغر میرکمانی با رضا رییسی درباره کتاب “قطار ۵۷” با عنوان “قطار ابدی” در روزنامه جوان و یاسر نوروزی با حبیب احمدزاده با عنوان “دفاع مقدس را به جنگ‌های جناحی نفروشیم” در هفته نامه شهروند امروز، به طور مشترک حائز رتبه سوم شدند.

در نهایت، انتشارات سوره مهر به دلیل برقراری ارتباط مداوم در انتشار اخبار کتاب‌ها و نویسندگان این انتشارات، از نغمه دانش، از خبرگزاری مهر، حسین فصیحی از روزنامه جوان و از خبرگزاری‌های مهر و ایرنا به دلیل توجه به آثار این انتشارات قدردانی کرد.

Share [2]