- خبرنگار اجتماعی - https://socialreporter.ir -

سومین جشنواره اعتیاد و رسانه برگزار شد

سومین جشنواره اعتیاد و رسانه با حضور دکتر اسماعیل احمدی مقدم،معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران رسانه های جمعی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،در مراسم اختتامیه سومین جشنواره اعتیاد و رسانه افراد برتر معرفی و از آنها تجلیل شد.

جشنواره اعتیاد و رسانه [1]

جشنواره

در این مراسم آثار برتر هفت بخش فعال رسانه های مکتوب، هفت بخش رسانه های شنیداری، ده بخش رسانه های دیداری و چهار بخش رسانه های دیجیتال لوح تقدیر و تندیس سومین جشنواره اعتیاد و رسانه را دریافت کردند.

بر پایه این گزارش در این مراسم از بین برگزیدگان افشین شاعری، خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در بخش گزارش مکتوب حائز رتبه دوم شد و الهه رفیعی نژاد در بخش نقد حائز رتبه سوم شد و علی البرزی هم در بخش خبر حائز رتبه دوم شد.

محمدعلی رامین عصر امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه گفت:رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای برای پیشگیری از اعتیاد و عوامل آن دارند.

وی افزود:روانشناسان معتقدند که یکی از عواملی که موجب اعتیاد می‌شود، افسردگی است و رسانه‌ها می‌توانند با ایجاد نشاط در جامعه و جلوگیری از افسردگی به عنوان مانع بزرگ اعتیاد عمل کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از بعد روانشناسی گفته شده است که اگر اعتدال و توازن بین امکانات و انتظارات وجود داشته باشد بسیار نشاط‌آور، حرکت‌زا و انرژی‌زا است و اگر این توازن نباشد یا باعث سرخوردگی و یأس می‌شود یا دلزدگی ایجاد می‌کند.

رامین گفت:‌ اگر در رسانه‌ها احساس کنیم که بیگانه‌ها مدیرتر، تواناتر و بزرگتر هستند و احساس کمبود کنیم به نسلی آسیب پذیر و بدون چشم انداز تبدیل می‌شویم.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌ها مدام یأس و ناامیدی را به دیگران القا کنند می‌تواند آسیب‌زا باشد و برای افرادی که دچار مشکلات شخصیتی هستند بسترسازی می‌شود. ولی اگر رسانه‌ها شور و اشتیاق به مخاطبان خود وارد کنند انگیزه برای اعتیاد از بین می‌رود.

رامین افزود: به دنبال بهتر شدن، برتر شدن و رشد تعالی خود روحیه افراد مقاوم می‌شود و بالاخره خودشناسی که مقدمه خداشناسی است بسیار ضروری است. ما یکی از پاک‌ترین نسل‌‌ها را داریم و یکی از بهترین و پاک‌ترین تمدن بشری را دارا هستیم. معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها می‌توانند در هر زمانی که فعالیت می‌کنند مرجع و منبع پاکان باشند و امروزه حکومتی داریم که در رأس شایسته‌ترین انسانها قرار دارد.

در ابتدای این مراسم رحیم فرزین نذری” رییس سومین جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: برای این جشنواره یک هزار و ۳۰۰ اثر که شامل ۴۴۹ اثر در بخش رسانه های دیداری، ۱۷۳ اثر در بخش رسانه های شنیداری، ۶۴۴ اثر در بخش رسانه های مکتوب و ۳۴ اثر در بخش رسانه های دیجیتال به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

Share [2]