- خبرنگار اجتماعی - https://socialreporter.ir -

پای زیرمیزی به رسانه ملی باز می شود!

طراح و مشاور برنامه رادیویی «روزی پاک» از ساخت و تولید ویژه برنامه هایی برای بررسی پدیده زیرمیزی در نظام سلامت و به ویژه در بین تعدادی از پزشکان به دلیل درخواست های مکرر شنوندگان رادیو خبر داد.

علی البرزی با بیان این مطلب گفت: پس از بررسی مصادیق رزق و روزی حلال و آسیب های ناشی موضوع حرام خواری در برخی از صنوف و مشاغل ، تعداد زیادی از شنوندگان رادیو اقتصاد به ویژه برنامه رادیویی «روزی پاک» از راه های گوناگون، با ارسال پیامک و همچنین ارسال نظر از طریق سایت اینترنتی این برنامه، خواستار بررسی وضعیت رزق و روزی حلال در حرفه پزشکی شدند.

به گفته وی، بسیاری از این درخواست ها مرتبط با گرفتن زیرمیزی توسط تعدادی از پزشکان بود که مردم و به ویژه افرادی که این روزها در گیر و دار مراکز درمانی و بیمارستان ها هستند، خواستار بررسی و واکاوی این موضوع مهم و ارتباط آن با رزق و روزی حرام شدند. طراح برنامه رادیویی روزی پاک با بیان اینکه پس از مشاهده درخواست های مکرر مردم، گروه برنامه سازان روزی پاک تصمیم گرفت تا دو ویژه برنامه خود را به موضوع زیرمیزی پزشکان اختصاص دهد، خاطر نشان کرد: پس از طرح موضوع و انجام جلسات گوناگون برای هماهنگی با مدیران ذی ربط، تصمیم گرفته شد تا برای اینکه مصادیق به کار رفته در برنامه واقعی باشد، گزارشگران برنامه روزی پاک به میان مردم در مراکز درمانی بروند، که متاسفانه گزارشگران برای تهیه گزارش با صحنه هایی از نارضایتی مردم نسبت به وضعیت رسیدگی به بیماران در برخی مراکز درمانی مواجه شدند.

بنابراظهارات مشاور برنامه رادیویی روزی پاک، گزارشگران برنامه همچنین طی مراحل تحقیق و بررسی خود با انجام گفت و گو با تعدادی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به این نتیجه رسیدند که در برخی از بیمارستان ها نه تنها رسیدگی به وضعیت بیمار آنطور که باید انجام نمی شود، بلکه مراجعه کنندگان از درخواست مراکز درمانی برای واریز مبلغ قبل از بستری بیمار و همچنین درخواست پول بیشتر و یا دستمزد ویژه برخی از پزشکان گلایه مند هستند.

وی افزود: تمامی این موارد به مدت دو هفته در برنامه رادیویی روزی پاک در قالب مباحث کارشناسی، صدای مخفی، گزارش مردمی، گفت و گو با صاحب نظران و همچنین نگاهی به مشکلات نظام سلامت در کشور در بخش های گوناگون مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. البرزی همچنین به طرح مباحث مرتبط با مشکلات نظام سلامت در حاشیه این برنامه توسط مسعود بصیری کارشناس برنامه اشاره کرد و افزود: اولین بخش از ویژه برنامه های رادیویی روزی پاک با موضوع زیرمیزی پزشکان، دوشنبه ۱۶ دی ماه از ساعت ۲۰:۲۵ روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز پخش می شود. همچنین به دلیل اهمیت موضوع، شنوندگان رادیو می توانند برای طرح پرسش ها ، نظرات، دیدگاه ها و بیان انتظارات خود از نظام سلامت کشور از طریق سایت اختصاصی روزی پاک به نشانی

www.rozipak.parsiblog.ir و یا در زمان پخش برنامه از طریق سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۳۶۳۷ نسبت به ارسال نظرات و دیدگاه های خود اقدام کنند

وی با اشاره به یکساله شدن برنامه رادیویی روزی پاک ، گفت: این برنامه از آذر ماه سال ۱۳۹۱ پخش خود را روی امواج رادیو اقتصاد آغاز کرد و تا به امروز پس از گذشت یکسال توانسته است به بخشی هایی از نیازها، پرسش ها و ابهامات اقشار گوناگون جامعه به ویژه کسبه، بازاریان و اصناف کشور درباره رزق و روزی حلال و مصادیق حرام خواری پاسخ دهد. این برنامه ساز رادیویی همچنین از برنامه ریزی برای ساخت و تولید دو ویژه برنامه با موضوع آسیب شناسی کسب درآمد و رزق و روزی حلال برخی از مدیران در کشور خبر داد ، اما به زمان پخش برنامه ها اشاره ای نکرد. گفتنی است، برنامه رادیویی روزی پاک یکی از برنامه های بلند مدت شبکه رادیویی اقتصاد است که به صورت ویژه به بررسی وضعیت رزق و روزی حلال و آسیب شناسی این موضوع در تمامی بخش های جامعه می پردازد، این برنامه اگر چه تنها یک سال از پخش آن گذشته است، اما به دلیل اهمیت موضوعات مورد بحث ، توانسته تعداد زیادی از مخاطبان رادیو را با خود همراه کند.

روزی پاک با همکاری جمعی از برنامه سازان جوان رادیو تهیه و پخش می شود که از آن جمله می توان به علی البرزی طراح و مشاور برنامه ، مسعود بصیری کارشناس ، سپیده اشرفی نویسنده، لیلا جعفرپور گوینده، الهام مصطفوی تهیه کننده ، محمد نیکنام گزارشگر و امیر رضازاده آیتم ساز اشاره کرد.

Share [1]