- خبرنگار اجتماعی - https://socialreporter.ir -

معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه ، نظم و امنیت عمومی

اختتامیه دومین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی که فراخوان آن از حدود یک‌سال پیش توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی اعلام شده بود، پس از برگزاری مراحل استانی و مشخص شدن نفرات برتر در هر استان، همزمان با روز خبرنگار، برگزار و از برگزیدگان با حضور فرمانده نیروی انتظامی تقدیر به عمل آمد.

بر پایه این گزارش در اختتامیه این جشنواره، علی البرزی،  در بخش گزارش حائز رتبه برتر شد. گفتنی است البرزی با ارائه گزارشی با عنوان «رشد خزنده انجمن های آنلاین مبتذل» با موضوع بررسی عوامل و دلایل رشد قارچ‌گونه سایت‌های مبتذل و مستهجن در این دوره از جشنواره شرکت کرده بود.

این جشنواره در بخش‌های گوناگون خبر، گفت‌وگو، گزارش و در ۲ حوزه رسانه‌های تصویری و مکتوب برگزار شد و در اختتامیه از خبرنگاران خبرگزاری‌های تسنیم، مهر و ایسنا و روزنامه‌های فرهیختگان، اطلاعات و وطن امروز  تجلیل شد.

جشنواره رسانه نظم و امنیت عمومی [1]

کاهش ۵/۵ درصدی تلفات رانندگی
این در حالی است که رئیس‌ پلیس کشور در حاشیه این جشنواره از کاهش ۵/۵ درصدی تلفات راهنمایی و رانندگی در ۳ ماهه نخست امسال خبر داد. سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: امروز پلیس وظیفه حفظ نظم و امنیت جامعه را عهده‌دار است و پل ارتباطی میان پلیس و نیروی انتظامی رسانه‌ها هستند.

فرمانده ناجا با اشاره به سطح تماس بسیار زیاد مردم با نیروی انتظامی به کارکرد رسانه‌ها در برقراری امنیت زبانی جامعه اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که پلیس به تنهایی قادر به تأمین ‌امنیت در جامعه نیست و نیازمند همکاری رسانه‌ها برای بسترسازی در انجام ماموریت‌های خود در جامعه است.

وی آغاز به کار فعالیت سخنگوی نیروی انتظامی را گامی در جهت ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به نقش نظارتی رسانه‌ها بر عملکرد پلیس، افزود: ما درخواست داریم که اقدامات پلیس مورد رصد رسانه‌ها قرار گیرد و موارد مثبت و منفی آن منعکس شود و در عین‌حال این تقاضا را داریم که ضعف‌ها و کاستی‌های موجود را به ما منتقل کرده تا ما بتوانیم وظیفه خود در خدمتگزاری به مردم را با قوت انجام دهیم.

سردار اشتری برخورد با معتادان، موادفروشان و هنجارشکنان در جامعه را نیازمند آماده‌سازی فضای جامعه از سوی رسانه‌ها عنوان کرد و با اشاره به آماری از عملکرد پلیس در ۳ ماهه نخست امسال، عملکرد نیروی انتظامی را در حوزه راهنمایی و رانندگی و مبارزه با مواد‌مخدر مثبت ارزیابی کرد. فرمانده ناجا افزود: خوشبختانه در حوزه راهنمایی و رانندگی در ۳ ماهه امسال موفق به کاهش ۵ درصدی تخلفات و
۵/۵ درصدی تلفات هستیم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: متاسفانه  با وجود تمام این موفقیت‌ها در حوزه جرائم خرد شاهد افزایش‌هایی هستیم و هنوز نگرانی‌های قبلی وجود دارد البته باید توجه داشت که برخی جرائم تنها با برخورد پلیسی مرتفع نمی‌شود و نیازمند ورود همه‌جانبه از سوی دستگاه‌های گوناگون هستیم./ انتهای مطلب

Share [2]