- خبرنگار اجتماعی - https://socialreporter.ir -

محاکمه یک گروهبان برای من مفهومی ندارد

گفت و گو : علی البرزی

*آقای جوادی‎فر! شما به‎عنوان پدر امیر جوادی‎فر، یکی از قربانیان حادثه کهریزک، روند رسیدگی به پرونده فرزند خود را در دادگاه چگونه می‎بینید؟

به‎نظر من روند دادگاه به کلی خوب بود و مشکلی نداشتیم، اما آن‎چه را که من و پدران جان‎باختگان روح‎الامینی و کامرانی در شکایت‎نامه خود نوشتیم، متأسفانه محقق نشده است. ما نه تنها در متن شکایت ارائه شده به قوه قضاییه، بلکه در دیدار‎های خود با مقام معظم رهبری و مسئولان قوه قضاییه خواهان برخورد قاطع و محاکمه عاملین و آمرین اصلی این ماجرا بودیم که تا به امروز این موضوع تحقق نیافته است.

*افرادی که در دادگاه ها به عنوان متهم محاکمه و برای آنها احکام قضائی صادر شد ،چقدر در حادثه نقش داشتند؟

محاکمه یک گرهبان و استوارو یا یک برای من به عنوان پدریکی از قربانیان کهریزک مفهمومی ندارد،من در تمام دادگاه ها هم گفتم که عامل اصلی را می خواهم،روند دادگاه ها هر چقدر هم که عالی باشد ،تا زمانی که مسببین اصلی به خانواده های قربانیان و مردم معرفی نشوند،هیچ فایده ای نخواهد داشت ، در ماجرای کهریزک از یک گروهبان جزء تا آخرین رده نظامی سهیم هستند.

*فکر می‌کنید که به لحاظ قضایی چه تدبیری برای رسیدگی بهتر باید انجام گیرد؟

من به‎همراه آقایان روح‎الامینی و کامرانی در آخرین دیدار حضوری با مقامات قوه قضاییه در ساختمان اصلی این قوه، برای رییس و مسئولان کشوری نوشتیم که بهتر است قاضی پرونده جا‎به‎جا نشود، چراکه قاضی پرونده از ابتدا با پرونده همراه بوده و بهتر می‎تواند در مراحل و جزییات آن نظر دهد. عزم قوه قضاییه طبق دستوری که رهبری داده بودند خوب بوده و امیدوارم که بهتر هم خواهد شد.

*به‎نظر شما چه باید کرد که در آینده، شاهد حوادثی نظیر بازداشتگاه کهریزک نباشیم؟

این حادثه به هر حال اتفاق افتاد و فرزندان ما به قتل رسیدند و این موضوع کاملا روشن است؛ هدف من و پدران دیگر از این پیگیری‎ها این است که همه متوجه باشند که این‎گونه حوادث چه آسیب‎‎های اجتماعی خواهد داشت و چنان‎چه برای پیشگیری از این حوادث اقدامی انجام نشود، شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود و این موضوع در کشوری که تمام فعالیت‎‎های آن بر مبنای اسلام است، بسیار ناگوار است.

مطالبه اصلی و اولیه ما همان محاکمه و مجازات آمرین این جنایت است و امیدواریم رییس قوه محترم قضاییه و سایر مسئولان هرچه سریع‎تر مرحله بعدی پرونده را نیز اجرایی کنند و نگذارند دشمنان این ملت و نظام دستاویزی برای سوء‎استفاده و بهانه‎جویی داشته باشند، و البته این حق مسلم ماست و خداوند برای ما مشروع قرار داده است که مطالبه خون به ناحق ریخته فرزندان‎مان را داشته باشیم./ انتهای مطلب

*منبع: پنجره

این مطلب در سال ۸۹ منتشر شده است

Share [1]