* ثبت شده در سامانه ساماندهی پایگاه های اینترنتی
  • صفحه اصلی
  • درباره خبرنگار اجتماعی
  • تماس با ما
  • خبرنامه
  • » ماجرای تلخ در بازار داغ عمل‌های زیبایی!
  • » جاماندن فرهنگ از قطار‌های مترو!
  • » خاک شدن بازی سنتی در رقابت با بازی رایانه‌ای!
  • » حافظ ۶۰ سال گنجینه طنز ایران
  • » عکس /ذوق هنری برای اطلاع رسانی
  • » عکس / سقوط مصالح حتمی است
  • » عکس / پیدا شدن گربه چشم آبی!
  • » عکس / محض رضای خدا پارک نکنید !
  • » عکس/ نظرسنجی عجیب درباره مجریان برنامه ۹۰!
  • » ۴ محصول تراریخته را تایید می کنیم
امروز پنج شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۴ - ساعت به وقت تهران : 09:23
  • خبرهای ویژه

      » حمله به عفت افراد با یک شماره «تلفن همراه!»

      » مجوز فعالیت‌های گروهی و صنفی چگونه صادر می‌شود؟

    • آخرین مطالب

    • پربازدیدترین مطالب

    » ماجرای تلخ در بازار داغ عمل‌های زیبایی!

    » جاماندن فرهنگ از قطار‌های مترو!

    » خاک شدن بازی سنتی در رقابت با بازی رایانه‌ای!

    » حافظ ۶۰ سال گنجینه طنز ایران

    » عکس /ذوق هنری برای اطلاع رسانی

    » عکس / سقوط مصالح حتمی است

    » عکس / پیدا شدن گربه چشم آبی!

    » عکس / محض رضای خدا پارک نکنید !

    » عکس/ نظرسنجی عجیب درباره مجریان برنامه ۹۰!

    » ۴ محصول تراریخته را تایید می کنیم

    » حوزه «کودک» متولی مشخص ندارد

    » ناگفته هایی از اجرای طرح «فلج اطفال» در کشور

    » حمله به عفت افراد با یک شماره «تلفن همراه!»

    » چرایی و چگونگی تشکیل ستاد بازسازی عتبات

    » معرفی برگزیدگان سومین جشنواره رسانه های شهری

    » مجوز فعالیت‌های گروهی و صنفی چگونه صادر می‌شود؟

    » مواظب دست به یقه شدن «مجریان» باشید!

    » تور مجازی شارلاتان ها برای هتک حیثیت!

    » عکس نوشت/ بازگشت به گذشته

    » عکس نوشت / خسته نباشی دلاور

    » عکس نوشت/ نانوایی مهربانی

    » عکس نوشت/ من سیگاری نیستم

    » ضرورت آشنایی اهالی رسانه با مفاهیم جمعیتی

    » کار داوطلبانه ارزش است

    » همایش «تشریفاتی» با هزینه «نجومی»

    » چه شرایطی در انتظار «دارو» است؟

    » روزهای شلوغ «تعزیرات»

    » «چراغ» پایتخت را روی موج ۹۴ بشنوید

    » کاربر ساده‌انگار، کلاهبردار زیرک!

    » جای خالی «ایثار و شهادت» در فضای مجازی

    » آلودگی هوا با سلامت مردم چه می‌کند؟

    » وقتی تلفن همراه ابزار بی احترامی می شود !

    » روش برخورد با فروشنده بی‌ انصاف

    » نبض رسانه در سرزمین زرافه ها و پنگوئن ها / در آمد ۲ هزار و۵۰۰ دلاری “خبرنگار” در آفریقای جنوبی

    » «نشاط اجتماعی» / شاه کلید فرصت ها پس از لغو تحریم

    » سوا کن، جدا کن میوه با طعم دعوا + صدای مخفی

    » چاله‌ها و چالش‌های جمعیتی/ پای لنگ مشوق‌های فرزندآوری

    » جای خالی “ایثار و شهادت” در شبکه های اجتماعی!+صوت

    » هشدار تاریخی

    » زورمان به فقر نمی‌رسد!

    » شیشه عمر «اخلاق» در جامعه ترک خورد! ( تعداد بازدید : 9904 )

    » مجازات سخت برای توهین ارباب رجوع به کارمندان! ( تعداد بازدید : 9094 )

    » دور دنیا در 80 روز با فولکس واگن! ( تعداد بازدید : 8728 )

    » رئیس جمهور آمریکا با این هواپیما پرواز می کند ( تعداد بازدید : 4971 )

    » سربازی و دکتر های کله کچل ( تعداد بازدید : 3039 )

    » ریشه اخلاق در آتش قلیان ها می سوزد! ( تعداد بازدید : 2937 )

    » تصویری متفاوت از قالیباف ( تعداد بازدید : 2709 )

    » آقایان محترم! لطفا فاصله بگیرید ( تعداد بازدید : 2289 )

    » تب خرید خدمت سربازی بالا گرفت ( تعداد بازدید : 2237 )

    » حجاب درونی و بد حجابی بیرونی! ( تعداد بازدید : 2177 )


  • مدیران تامین اجتماعی چه زمانی مشکل مردم را حل می کنند؟

    » زنبیل گذاری مردم برای درمان / تأمین اجتماعی تمام دیجیتالم آرزوست!

    ۶ آذر ۱۳۹۴

    این روزها دریافت خدمات از این سازمان نیازمند وقت قبلی و تحمل صفوف طولانی و در اصطلاح زنبیل‌گذاری برای انجام شدن کار در این سازمان است. به راستی چرا همواره مراکز تامین‌اجتماعی با ازدحام جمعیت مواجه است، چرا با وجود اینکه بخشی از خدمات این سازمان الکترونیکی شده است، هنوز هم شاهد این وضعیت هستیم؟!

    نویسنده: علی البرزی

    این روزها دریافت خدمات از این سازمان نیازمند وقت قبلی و تحمل صفوف طولانی و در اصطلاح زنبیل‌گذاری برای انجام شدن کار در این سازمان است. به راستی چرا همواره مراکز تامین‌اجتماعی با ازدحام جمعیت مواجه است، چرا با وجود اینکه بخشی از خدمات این سازمان الکترونیکی شده است، هنوز هم شاهد این وضعیت هستیم؟!

    هر چند که در یکسال گذشته شواهدی مبنی بر الکترونیکی شدن تعدادی از خدمات سازمان تامین اجتماعی مشاهده می شود، اما هنوز هم در مقابل برخی مراکز سازمان تامین اجتماعی به ویژه کارگزاری ها در روزهای آخر هر ماه مردم برای تمدید دفترچه های خود و یا امور مرتبط با این سازمان ساعت ها در صف های طولانی انتظار می کشند! تنوع ارائه خدمات در این سازمان آنقدر زیاد است که الکترونیکی شدن تنها تعدادی از خدمات پاسخگوی جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی نیست.

    درمان

    *عکس تزئینی است

    شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در ساعات اول صبح تعداد زیادی از مردم را مقابل یکی از مراکز وابسته به سازمان تامین‌اجتماعی مشاهده کرده باشید. فرقی هم نمی‌کند کارگزاری یا مرکز اسناد پزشکی باشد یا بیمارستان و مرکز درمانی وابسته به سازمان تامین‌اجتماعی.

    این روزها دریافت خدمات از این سازمان نیازمند وقت قبلی و تحمل صفوف طولانی و در اصطلاح زنبیل‌گذاری برای انجام شدن کار در این سازمان است. به راستی چرا همواره مراکز تامین‌اجتماعی با ازدحام جمعیت مواجه است، چرا با وجود اینکه بخشی از خدمات این سازمان الکترونیکی شده است، هنوز هم شاهد این وضعیت هستیم؟!

    *داستان تکراری روزهای آخر هر ماه

    روزهای آخرهر ماه در مقابل بیشتر مراکز تامین‌اجتماعی اقشار گوناگون جامعه و بیمه ‌شدگانی را مشاهده می‌کنید که از ساعات ابتدایی صبح نوبت گرفته یا به قول خودشان اسم نوشته‌اند تا بتوانند ازخدمات این سازمان بهره برند.

    اگر در مسیر رفت و آمد شما یکی از مراکز کارگزاری تامین‌اجتماعی وجود داشته باشد به طور حتم با ازدحام و شلوغی این مراکز مواجه شده‌اید. مراجعه‌کنندگانی که برای تمدید اعتبار دفترچه بیمه یا حتی واریز حق بیمه ماهانه خود به اجبار باید ساعت‌ها در انتظار باشند.

    این در حالی است که در برخی موارد این ازدحام جمعیت به مشاجره و درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی هم منجر می‌شود. همه این موضوعات در حالی اتفاق می‌افتد که هدف از ایجاد این مراکز تسهیل امور بیمه‌شدگان بوده است اما در عمل نه‌تنها این مورد محقق نشده بلکه باری هم به دوش مراجعه‌کنندگان اضافه شده است.

    *تأمین اجتماعی تمام دیجیتالم آرزوست!

    پرسشی که این روزها با مشاهده وضعیت نه‌ چندان مطلوب مراکز تامین‌اجتماعی در ارائه خدمات درمانی بیمه‌شدگان مطرح می‌شود، این است که آیا نمی‌توان بسیاری از این موارد را به صورت اینترنتی و با استفاده از خدمات الکترونیکی که امروزه برای دریافت صورتحساب تلفن و مانند آن استفاده می‌کنیم به سرانجام برسانیم؟

    آیا نمی توان هزینه بیشتری برای بسط و گسترش خدمات الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفت؟

    انگار این سازمان عریض و طویل و پرحاشیه که برای مدتی هم به صندوق تامین‌اجتماعی تغییر نام پیدا کرد چندان تمایلی به تغییر کامل شیوه قدیمی و کاغذ بازی‌های منسوخ اداری ندارد و چنین به نظر می‌رسد که هدر رفتن عمر و وقت مراجعه‌ کنندگان برای آنها در اولویتهای چندم در برنامه ریزی های مدیریتی است، صف‌های طولانی مراجعه ‌کنندگانی که حتی برای تمدید اعتبار دفترچه درمانی ساعت‌ها در انتظارند خود شاهدی بر این ماجراست.

    به هر روی در سال‌های گذشته افراد گوناگونی سکان هدایت این سازمان را در دست گرفته‌اند و در برخی زمینه‌ها اقدامات شایسته‌ای هم صورت گرفته است، اما به نظر می‌رسد با توجه به وسعت دامنه بیمه‌شدگان، تنوع خدمات  و افزایش روزافزون مراجعات لازم است اقدامات موثرتری صورت پذیرد. در حقیقت این روزها مردم یک انتظار و آرزوی مهم دارند و آن هم این است:« تامین اجتماعی تمام دیجیتالم آرزوست!»/ انتهای مطلب

    Share
    دسته بندی : خانه | گزارش

    برچسب : تامین اجتماعی رسانه علی البرزی کار آفرینی


    نسخه چاپی نسخه چاپی

    نظر بدهید

    خبرنگار اجتماعی حق نشر 2025 تمامی حقوق محفوظ است. طراحی شده توسط جواد حاجی امینی ( بیک ماک سیستم )