* ثبت شده در سامانه ساماندهی پایگاه های اینترنتی
  • صفحه اصلی
  • درباره خبرنگار اجتماعی
  • تماس با ما
  • خبرنامه
  • » ماجرای تلخ در بازار داغ عمل‌های زیبایی!
  • » جاماندن فرهنگ از قطار‌های مترو!
  • » خاک شدن بازی سنتی در رقابت با بازی رایانه‌ای!
  • » حافظ ۶۰ سال گنجینه طنز ایران
  • » عکس /ذوق هنری برای اطلاع رسانی
  • » عکس / سقوط مصالح حتمی است
  • » عکس / پیدا شدن گربه چشم آبی!
  • » عکس / محض رضای خدا پارک نکنید !
  • » عکس/ نظرسنجی عجیب درباره مجریان برنامه ۹۰!
  • » ۴ محصول تراریخته را تایید می کنیم
امروز دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴ - ساعت به وقت تهران : 15:37
  • خبرهای ویژه

      » حمله به عفت افراد با یک شماره «تلفن همراه!»

      » مجوز فعالیت‌های گروهی و صنفی چگونه صادر می‌شود؟

    • آخرین مطالب

    • پربازدیدترین مطالب

    » ماجرای تلخ در بازار داغ عمل‌های زیبایی!

    » جاماندن فرهنگ از قطار‌های مترو!

    » خاک شدن بازی سنتی در رقابت با بازی رایانه‌ای!

    » حافظ ۶۰ سال گنجینه طنز ایران

    » عکس /ذوق هنری برای اطلاع رسانی

    » عکس / سقوط مصالح حتمی است

    » عکس / پیدا شدن گربه چشم آبی!

    » عکس / محض رضای خدا پارک نکنید !

    » عکس/ نظرسنجی عجیب درباره مجریان برنامه ۹۰!

    » ۴ محصول تراریخته را تایید می کنیم

    » حوزه «کودک» متولی مشخص ندارد

    » ناگفته هایی از اجرای طرح «فلج اطفال» در کشور

    » حمله به عفت افراد با یک شماره «تلفن همراه!»

    » چرایی و چگونگی تشکیل ستاد بازسازی عتبات

    » معرفی برگزیدگان سومین جشنواره رسانه های شهری

    » مجوز فعالیت‌های گروهی و صنفی چگونه صادر می‌شود؟

    » مواظب دست به یقه شدن «مجریان» باشید!

    » تور مجازی شارلاتان ها برای هتک حیثیت!

    » عکس نوشت/ بازگشت به گذشته

    » عکس نوشت / خسته نباشی دلاور

    » عکس نوشت/ نانوایی مهربانی

    » عکس نوشت/ من سیگاری نیستم

    » ضرورت آشنایی اهالی رسانه با مفاهیم جمعیتی

    » کار داوطلبانه ارزش است

    » همایش «تشریفاتی» با هزینه «نجومی»

    » چه شرایطی در انتظار «دارو» است؟

    » روزهای شلوغ «تعزیرات»

    » «چراغ» پایتخت را روی موج ۹۴ بشنوید

    » کاربر ساده‌انگار، کلاهبردار زیرک!

    » جای خالی «ایثار و شهادت» در فضای مجازی

    » آلودگی هوا با سلامت مردم چه می‌کند؟

    » وقتی تلفن همراه ابزار بی احترامی می شود !

    » روش برخورد با فروشنده بی‌ انصاف

    » نبض رسانه در سرزمین زرافه ها و پنگوئن ها / در آمد ۲ هزار و۵۰۰ دلاری “خبرنگار” در آفریقای جنوبی

    » «نشاط اجتماعی» / شاه کلید فرصت ها پس از لغو تحریم

    » سوا کن، جدا کن میوه با طعم دعوا + صدای مخفی

    » چاله‌ها و چالش‌های جمعیتی/ پای لنگ مشوق‌های فرزندآوری

    » جای خالی “ایثار و شهادت” در شبکه های اجتماعی!+صوت

    » هشدار تاریخی

    » زورمان به فقر نمی‌رسد!

    » شیشه عمر «اخلاق» در جامعه ترک خورد! ( تعداد بازدید : 9923 )

    » مجازات سخت برای توهین ارباب رجوع به کارمندان! ( تعداد بازدید : 9126 )

    » دور دنیا در 80 روز با فولکس واگن! ( تعداد بازدید : 8752 )

    » رئیس جمهور آمریکا با این هواپیما پرواز می کند ( تعداد بازدید : 4996 )

    » سربازی و دکتر های کله کچل ( تعداد بازدید : 3072 )

    » ریشه اخلاق در آتش قلیان ها می سوزد! ( تعداد بازدید : 2958 )

    » تصویری متفاوت از قالیباف ( تعداد بازدید : 2728 )

    » آقایان محترم! لطفا فاصله بگیرید ( تعداد بازدید : 2311 )

    » تب خرید خدمت سربازی بالا گرفت ( تعداد بازدید : 2262 )

    » حجاب درونی و بد حجابی بیرونی! ( تعداد بازدید : 2200 )


  • درسال تولید ملی از یک اصل مهم غافل شده ایم

    » بابا «مداد چینی» داد !

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱

    این روزها لینچان از گروه لیان شانپو، جومونگ و سوسانو از امپراتوری بادها و سوباسا از سریال کارتونی فوتبالیست‌ها همراهان فکری و اسطوره‌های فرزندانمان در کلاس‌های درس شده‌اند. این اسطوره‌های چینی جای رستم و سهراب ایرانی را گرفته‌اند.

    لوازم التحریرعلی البرزی/

    در شرایطی که در سال حمایت از کار و تولید ملی مدیران بخش های گوناگون کشور از برنامه های گسترده برای حمایت از کار ، تولید و سرمایه ایرانی خبر می دهند، این روزها بازار ایران توسط لوازم التحریرهای ساخت چشم بادامی ها تسخیرشده و بازار لوازم التحریر ایران به فرصت مناسبی برای بره کشان چینی ها تبدیل شده است. این در حالی است که به باوربسیاری از کارشناسان اولین گام برای تحقق حمایت از تولید ملی در کشور حمایت از تولید کنندگان داخلی در بخش لوازم التحریر است ، چرا که از یک سو در حال حاضر بازار لوازم التحریر ایران از اجناس چینی اشباع شده است و از طرف دیگر فانتزی شدن نوشت افزار و کیف و کفش آن هم با لوازم التحریرچینی به تدریج فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی را تحت تاثیر قرار می دهد.

    یادش بخیر، سال‌ها پیش دوران مدرسه زمانی که با دوستان همسن و سال خود برسر دفترچه‌های ۱۰۰ برگ کاهی، مداد‌های سیاه سوسمار نشان و سر مدادی‌های کلاه قرمزی و پسرخاله سرو کله می‌زدیم و برای داشتن آنها کوتاه نمی‌آمدیم. اما آن دوران گذشت و ما بزرگ و بزرگ‌تر شدیم و فرزندان ما این روزها در مدارس همان شور و اشتیاق گذشته را دارند. اما این شور و اشتیاق با گذشته کمی متفاوت است!

    بچه‌های امروز روی میز مدرسه خود، در دستان همکلاسی و حتی روی تخته سیاه مدرسه وسایلی را می‌بینند که نه تنها با فرهنگ گذشته وطنی ما سنخیتی ندارد، بلکه برنامه‌ریزی و هوشمندی دنیای پیچیده اقتصاد را نشان می‌دهد که حتی به بچه‌های مدرسه‌ای هم رحم نکرده است. بازار لوازم‌التحریرهم هدف تجارت پرسود چینی‌ها قرارگرفته و انواع و اقسام لوازم و نوشت‌افزارهای چینی در بازار یافت می‌شود. انواع مدادها، پاک‌‌کن‌ها، دفترهای چینی، آب‌رنگ‌های رنگارنگ، کیف‌های پر زرق و برق و حتی روپوش‌های مدارس چینی در بازار خرید و فروش می‌شود.

    اما ماجرای لوازم‌التحریرهای چینی به همین‌جا ختم نمی‌شود و انگارچینی‌ها برنامه‌ریزی دقیق و منسجم‌تری داشته و دارند. این روزها تنها کافی است زمانی که با فرزندان خود برای خرید لوازم‌التحریر به بازار مراجعه می‌کنید، به آرم، نشان و حتی نقش‌‌هایی که روی وسایل حک شده اندک توجهی داشته باشید. الهام‌گیری و کپی برداری از الگوهای چینی و حتی اسطوره‌های کارتونی کشور چین در لوازم‌التحریرها موج می‌زند!

    به کجا می‌رویم، چند سالی است که درباره هجمه گسترده و لجام‌گسیخته وسایل و ابزارهای چینی به حوزه آموزشی، مقاله می‌نویسیم و هشدار می‌دهیم، اما کو گوش شنوا! آنقدر جدی نگرفتیم و نخواهیم گرفت که فرزندانمان هم ساخته دست چشم بادامی‌ها را به دلیل جذابیت، تنوع، کیفیت و قیمتش در مقایسه با لوازم التحریر وطنی بیشتر می‌پسندند و دوست دارند.

    این روزها لینچان از گروه لیان شانپو، جومونگ و سوسانو از امپراتوری بادها و سوباسا از سریال کارتونی فوتبالیست‌ها همراهان فکری و اسطوره‌های فرزندانمان در کلاس‌های درس شده‌اند. این اسطوره‌های چینی جای رستم و سهراب ایرانی را گرفته‌اند.

    شاید بازهم متولیان فرهنگی این مطلب را بخوانند و گله کنند که چرا محصولات فرهنگی و لوازم التحریرهای ساخت داخل را معرفی نمی‌کنید تا فرهنگ‌سازی شود و تنها کمان انتقاد را به سمت ما نشانه رفته‌اید؟ در پاسخ به این دوستان فرهنگی‌کار باید گفت که سرعت حرکت قطار چینی‌ها بیشتر از آن است که مجال تبلیغ به ما بدهد. سرعت حرکت و فعالیت چینی‌ها به حدی است که هر روز یک محصول جدید روانه بازار می‌کنند، نقطه هدف خود را شناخته‌اند و هدف‌گیری کرده‌اند.

    باید سرعت حرکت و فعالیت خود را به سرعت قطار چینی‌ها برسانیم، به راستی تا به حال به غیر ازمعرفی عروسک‌های دارا و سارا و شخصیت‌های ایرانی چند شخصیت، اسطوره یا محصول وطنی را به فرزندانمان معرفی کرده‌ایم؟ فراموش نکنیم، قطارچینی‌ها ترمز ندارد و نکند خدای ناکرده روزی متولیان فرهنگی را هم با خود ببرد!

    منبع: روزنامه جوان

    Share
    دسته بندی : خانه | یادداشت

    برچسب :


    نسخه چاپی نسخه چاپی

    ۲ نظر به “بابا «مداد چینی» داد !”

    1. در 10 خرداد 1391 در 10:52 قبل از ظهر1حسين جهاني

      علی‌آقا “بن‌تن” فراموش کردی!

    2. در 11 خرداد 1391 در 4:39 بعد از ظهر2علی رضا اکبری

      خوب بود

      یعنی بد نبود ولی من به نظرم اومد بهتره یه کسی رو یه جایی رو و یا یه فرهنگی و نسل مشخص رو
      هدف می گرفتی تا اثر بخ تر باشه

      کلی گویی آفت جان است …..

      ضمنا عکس با هیچ کدوم از شخصیت هایی که گفتی همخانی ندارد

      و برای یادآوری عرض کنم
      چین ۴۵ ساله که یکی از تولید کننده های اصلی لوازم التحریر دنیاست
      فقط مشکل انجاست که
      تجار محترم می رن بنجل هاشون رو میارن برای ما

    نظر بدهید

    خبرنگار اجتماعی حق نشر 2025 تمامی حقوق محفوظ است. طراحی شده توسط جواد حاجی امینی ( بیک ماک سیستم )